sobota, 21 września 2013

Kilka sposobów na przeniesienie grafiki i napisów

Często chcemy umieścić na przedmiocie napis lub zdjęcie, w Internecie aż roi się od sposobów jak robić transfery, napisy i inne. Zaprezentuję Wam znane mi sposoby:

Sposób I Wydruk na serwetce


Doskonały sposób do wykonania napisów i prostych obrazków, raczej nie polecam do zdjęć. Do kartki A4 przyklejamy za pomocą taśmy malarskiej serwetkę. Przygotowujemy w dowolnym programie np. w Paint'cie lub World'zie nie musi być w lustrzanym odbiciu. I drukujemy na serwetce wybrany motyw, drukarką atramentową lub laserową. Odklejamy serwetkę, lakierujemy lakierem do włosów lub jak ktoś ma to profesjonalnym utrwalaczem, wycinamy i robimy decoupage. Zawsze jak napis wyjdzie mało widoczny można go poprawić markerem lub farbą. Poniżej skrzynka wykonana tym sposobem:


Sposób II Transfer wydruku za pomocą medium

Idealny do przenoszenia zdjęć i skomplikowanych obrazków i napisów. Przygotowujemy w dowolnym programie grafikę w lustrzanym odbiciu. Wydrukować należy na drukarce laserowej. Następnie pokrywamy naszym medium do transferów grafikę i wybrane miejsce na przedmiocie (pomalowanym na jasny kolor, na ciemny nie próbujcie:) Na mokry przedmiot pokryty medium naklejamy mokry wydruk, usuwamy wszystkie bąble i zmarszczenia, a następnie czekamy aż wyschnie. Po całkowitym wyschnięciu namaczamy kartkę wodą i rolujemy papier aż do całkowitego jego zrolowania, żeby został nam idealnie gładki obraz, należy przy tym uważać, żeby nie porwać obrazka ;). Po wyschnięciu lakierujemy. TUTAJ WIĘCEJ SZCZEGÓŁÓW Poniżej deska wykonana tym sposobem:



Jest także inny sposób z użyciem transferu i polega on na:
Wydruku drukarką laserową, wielokrotnym pokryciu wydruku medium, a następnie zrolowaniu papieru na wodę. Powstanie nam cienka błonka z obrazkiem, którą przyklejamy na klej do decoupage. Dokładny opis znajdziecie TUTAJ.

Sposób III Transfer na mokrą farbę

Na świeżo pomalowany przedmiot przykładamy wydruk z drukarki laserowej, a następnie dokładnie go odciskamy. Po wyschnięciu farby rolujemy papier. Sposób bardzo łatwy, tani i szybki, ale potrzebna jest do niego drukarka laserowa i jest duże ryzyko, że grafika nam się zniszczy. Poniżej deska wykonana tym sposobem:



Sposób IV Transfer z drukarki atramentowej - odciśnięcie


Drukujemy na drukarce atramentowej wybraną grafikę w odbiciu lustrzanym. Następnie przykładamy nasz wydruk do pomalowanego przedmiotu i dociskamy łyżeczką lub okrągłą stroną ołówka. Jest to szybka i tania metoda, jednak mi wychodzi średnio. Szczegóły znajdziecie TUTAJ. Poniżej ramka wykonana tym sposobem:



Sposób V Transfer na zmywacz do paznokci lub rozpuszczalnik


Wydruk z drukarki laserowej w lustrzanym odbiciu przykładamy do pomalowanego przedmiotu, a następnie namaczamy go zmywaczem i dokładnie odciskamy. Mi to nigdy nie wyszło, pewnie dlatego, że używałam złego rozpuszczalnika. Szczegóły TUTAJ.

Sposób VI Transfer na taśmę klejącą

Potrzebny jest wydruk z drukarki laserowej, na który dokładnie przyklejamy taśmę klejącą. Następnie namaczamy kartkę i ją rolujemy, żeby została sama grafika. Jak uzyskamy pożądany efekt, to przyklejamy taśmę w wybrane miejsce. Szybki i bardzo prosty sposób, który polecam, tylko że widać kontury taśmy klejącej. Poniżej słoik wykonany tym sposobem:


Sposób VII Transfer napisu - odbicie

Wydruk z drukarki atramentowej bez lustrzanego odbicia zamalowujemy z przeciwnej strony niż wydruk ołówkiem. Następnie przykładamy stroną z ołówkiem do przedmiotu i mocno dociskając długopisem poprawiamy wydrukowany napis. Odbije się on na przedmiocie, następnie poprawiamy napis markerem lub farbą. Szczegóły TUTAJ. Poniżej napis wykonany tym sposobem:



 

Chcąc zrobić napis możemy po prostu wykorzystać gotowy napis na papierze ryżowym lub serwetkę, która posiada już napisy i zastosować zwykły decoupage. Można też zakupić szablony z literami lub napisami, albo stempelki. Poniżej taca z napisem z papieru ryżowego.


Mam nadzieję, iż nie naruszyłam niczyich praw autorskich prezentując znane mi sposoby. Jeśli jest zagląda tutaj ktoś, kto jest twórcą któregoś sposobu, proszę o kontakt, to umieszczę odsyłacz do jego kursu.

Są to wszystkie znane mi sposoby na zrobienie transferu i umieszczanie napisów, wierzę że ten post przyda się wielu osobom. Cieplutko pozdrawiam.

31 komentarzy:

  1. Ciekawe sposoby, może któryś z nich spróbuję bo zainteresowal mnie transfer.
    Pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Świetny post:) Z chęcią skorzystam z Twoich metod:) Pozdrawiam:)

    OdpowiedzUsuń
  3. cudownie ogarnęłaś temat, dziękuję za te wskazówki, to bardzo cenne:)

    OdpowiedzUsuń
  4. skad drukowac te fajne napisy? nigdzie nie moge ich znalezc :(

    OdpowiedzUsuń
  5. Witaj Kasjana. Napisy wyszukuję w Internecie, potem przenoszę do World'a, a dalej już wiesz. Polecam bloga: http://deco-szuflada.blogspot.com/p/typografia.html tam jest bardzo dużo grafik, mam nadzieję, że znajdziesz coś dla siebie. Możesz też sama znaleźć jakiś cytat, dobrać czcionkę i gotowe. Jedynym ograniczeniem jest nasza wyobraźnia ;) Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  6. Witam serdecznie:) A może dostanę jakąś podpowiedz jak zrobić transfer na ciemnym tle? Prosze:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Jeśli chcesz przetransferować zdjęcie, to zaznacz na swoim ciemnym tle miejsce gdzie ma być transfer i przemaluj je na biało, następnie wykonaj transfer. To jedyne na co wpadłam, mam nadzieję, że pomogłam ;)

      Usuń
    2. prosciej jak wydrukujesz tekst w kolorze białym, pzdr.)

      Usuń
    3. Hmm... a jak wydrukować w białym kolorze, chyba się nie da?

      Usuń
  7. Witam czy ta farba ma być mokra czy sucha ?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. To zależy o który sposób chodzi??

      Usuń
    2. Mam takie samo pytanie, dot. sposobu z transferem z drukarki atramentowej - odciśnięcie :)

      Usuń
    3. Transfer w odbiciu lustrzanym z drukarki atramentowej dociskamy do wyschniętej farby. Można też spróbować pokryć przedmiot klejem do decoupage i jak wyschnie to odcisnąć druk (będzie mocniejszy efekt). Powodzenia ;)

      Usuń
  8. Jejku, nie wiedziałam, że jest na to aż tyle sposobów. Bardzo mi się przydał wpis, dzięki!

    >> beauty-bevst.blogspot.com << klik klik

    OdpowiedzUsuń
  9. Tego się nie da niestety czytać przy takiej czcionce i takim kolorze... a szkoda, bo może coś ciekawego

    OdpowiedzUsuń
  10. Dla mnie to wszystko jest zbyt skomplikowane. Nie można prościej? Jestem początkująca i średnio rozumiem transfery...np. na medium...

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Niestety nie da się tego prościej opisać, poćwicz na czymś czego nie będzie Ci szkoda...metodą prób i błędów, nikt nie mówił, że będzie łatwo :)

      Usuń
  11. Bardzo ciekawe metody, nigdy tak nie robiłam, ale kto wie może się w końcu zdecyduję :)

    OdpowiedzUsuń
  12. Nie warto zniechęcać się do transferowanua za pomocą rozpuszczalników (polecam nitro) to niezwykle prosty sposób, bardzo szybki w realizacji. :)

    OdpowiedzUsuń
  13. Czy do transferowania napisu absolutnie koniczny jest wydruk laserowy? Nie posiadam drukarki laserowej i musiałabym jechać do innego miasta, żeby wydrukować napis. Czy druk atramentowy nie wyjdzie?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Wyżej są też opisane metody na wydruk z atramentówki :) Sama mam zamiar robić. Nie wiem którą metodą :)

      Usuń
  14. W sumie to jest kilka sposobów na przeniesieni grafiki na materiał. Ja niestety się na tym nie znam i nie mam zbytnio do takich rzeczy talentu. Mimo wszystko są firmy jak https://ctnbee.com/pl/cyfrowe-drukowanie-na-materialach które zapewniają mi usługę drukowania na materiale. Jak dla mnie jest to w pełni wystarczające.

    OdpowiedzUsuń
  15. Jak najbardziej takie przeniesienie grafiki jest możliwe i jak widać Tobie się udało. Mimo wszystko ja w https://www.maxsc.com.pl preferuję robić bezpośrednio wydruk cyfrowy, gdyż przy takiej technice jak została tu zaprezentowana tracimy bardzo na jakości.

    OdpowiedzUsuń
  16. O proszę. I jak wszystko to prosto i przyjemnie wygląda nic tylko znaleźć dobry punkt ksero wroclaw co by wszystko jak należy podrukować, a później to posklejać, połączyć i jest. Git majonez! Super!

    OdpowiedzUsuń
  17. To prawda takie rzeczy na pewno mogą nam się przydać i tak się składa, że mnie w ostatnim czasie najbardziej interesuje sublimacja. Bez najmniejszego problemu kubki do sublimacji zamawiam w https://reklamowegadzety.pl/c/kubki-do-sublimacji i jest to jak dla mnie najlepsza opcja.

    OdpowiedzUsuń
  18. Dokładnie jest to bardzo ważne i na pewno właściwe urządzenia będą tu niezbędne. Od siebie ja polecam każdemu maszyny do sitodruku na okrągło https://mediadesign.pl/urzadzenia-i-maszyny-drukarskie/maszyny-do-sitodruku/maszyny-do-druku-na-okraglo gdyż to jest na pewno świetna opcja.

    OdpowiedzUsuń
  19. A czy słyszeliście o takiej opcji jak książka do wydruku: https://printika.pl/ ? Jak sądzicie, czy takie wydruki są potrzebne firmie? Jestem ciekawa Waszych opinii.

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję za wszystkie komentarze, jest mi bardzo miło czytać pozytywne oraz krytyczne opinie.

Podobne posty

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...