wtorek, 16 kwietnia 2013

Decoupage

Witam wszystkich w ten piękny słoneczny dzień. Postanowiłam wyjaśnić czym jest decoupage, ponieważ niektórzy mogą nie wiedzieć. Słowo decoupage pochodzi od francuskiego czasownika decouper, który oznacza wycinać. Jest to technika zdobnicza, która polega na przyklejaniu wzorów wyciętych z serwetek do różnego rodzaju powierzchni, np.drewna, metalu, szkła lub plastiku. Klasyczny decoupage polega na naklejeniu wzoru i pokryciu go kilkoma warstwami lakieru, tak, aby obraz całkowicie się wtopił i wyglądał jak namalowany.

Do swoich prac używam słoiczki po kawie, puszki, pudełka, wazony i wszystkie stare, nieładne przedmioty, którym nadaję ,,nowe życie”. Przedmiot należy pokryć kilkoma warstwami farby akrylowej, następnie w oczekiwaniu na wyschnięcie farby wycinam wzór z serwetki. W niektórych sklepach papierniczych można także nabyć papier do decoupage, jednak ja wolę serwetki, gdyż są tańsze. Odkryłam także, że do decoupage nadają się chusteczki higieniczne z wzorem oraz bibuła (nawet karbowana, ale należy ją nakładać tak, aby karbowania były ułożone pionowo, wtedy bibuła się rozprostowuje). Kolejnym etapem jest polakierowanie całości lakierem akrylowym. Pędzle, zarówno po farbie akrylowej jak i lakierze myjemy przy użyciu wody, nie trzeba używać rozpuszczalnika. Na koniec dodaję elementy ozdobne, takie jak tasiemki, koronkę, perełki, guziczki oraz inne, które mam pod ręką :) Ozdabianie przedmiotów decoupage’m jest bardzo proste i każdy może się tym zająć, nawet jeśli nie ma żadnych, nawet znikomych zdolności artystycznych (tak jak ja). W razie pytań, chętnie udzielę odpowiedzi, liczę na wasze komentarze. Pozdrawiam.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Dziękuję za wszystkie komentarze, jest mi bardzo miło czytać pozytywne oraz krytyczne opinie.

Podobne posty

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...